February 22, 2012

Facebook Chat Tanpa Buka Facebook .


Mesti kamu pelik kenapa aku tulis tajuk blog aku begitu . Dalam blog post kali ini , saya akan menunjukkan anda "Facebook Desktop Chat " . Ini pun saya dapat tahu dari Blue Norway dimana dia tunjuk link tentang aplikasi ini .


  Aplikasi ini membolehkan anda untuk chat kepada rakan-rakan facebook anda tanpa membuka browser . Malah , aplikasi ini juga boleh " dock " pada bahagian kanan desktop mirip dengan design facebook .


Setelah habist MENDOWNLOAD APLIKASI ini . Anda hanya perlu "Log In" facebook anda untuk guna aplikasi ini . Jangan risau , ini gerenti selamat punya . Sekiranya masih ragu-ragu , jangan la download .



Sebaik saja anda "sign in " satu message akan mengatakan bahawa anda akan kekal log-in sekiranya browser anda telah pun di tutup . Untuk log off , anda perlu "log off" dari browser juga .



Kebolehan Aplikasi Ini.
  • nampak rakan facebook anda online - anda boleh melihat rakan anda yang log-in facebook dan menerima chat dari mereka seperti facebook biasa.
  • nampak ticker anda - sama seperti di facebook ,  anda dapat melihat aktiviti rakan anda di ticker ini  
  • terima notification , friend request , message - ini adalah "feature" terbaik aplikasi ini . Kita dapat menerima notification tanpa membuka facebook dari browser langsung . notification akan keluar dalam popup seperti gambar dibawah . 









Download Aplikasi " Facebook Desktop Chat Messenger "
sumber - http://www.vikitech.com/9126/desktop-windows-facebook-chat-messenger