November 21, 2011

Tragedy Melanda , 2 Mati di Sukan SEA Malaysia vs Indonesia

Polis Indonesia cuba mengeluarkan wanita yang pengsan dari penonton setelah rempuhan
dalam stadium

Tragedy Melanda di Sukan SEA di Indonesia , dimana 2 peminat Indonesia telah mati akibat rempuhan di perlawanan bola Final

Rempuhan berlaku sebelum permainan bermula , jam 7:30 [ waktu indonesia ] pada perlawanan antara Sang Garuda [ Indonesia ] dan Harimau Muda [ Malaysia ]

Penonton yang tidak berpeluang untuk membeli tiket ke dalam Stadium telah membakar 2 Pondok Tiket untuk menunjukkan rasa tidak puas hati dan polis terpaksa melepaskan tembakan amaran.

Salah satu kematian dikenali oleh media Indonesia sebagai Reno - berumur 20 tahun merupakan pemain drum yang terkenal d Indonesia . Mangsa kedua ialah Kusmanto , diketahui tinggal di kawasan Cililitan Jakarta.

10 lagi telah d masukkan kedalam hospital mengikut akhbar tempatan Tempo.

Ia mengambil 2 jam untuk membawa mangsa keluar dari stadium akibat kesesakan jalan raya.

Lebih dari 100,000 orang bersempit di dalam stadium melihat perlawanan dimana mereka kalah .


Hal ini merisaukan juga keselamatan pemain bola negara kita DAN indonesia...
Perlawanan yang berlangsung selama 120 minit dimana 1 -1 antara kedua-dua pasukan telah membawa perlawan ke penalti dimana Malaysia menang 4 - 3 Jaringan Captain Malaysia [ Badrool ] menjaringkan gol kemenangan .


Dengan kemenangan Emas dalam Sukan SEA , apa pula dalam Komanwel ? Rabu nie dah nak fight sama Sierra lagi . Rasanya Malaysia mampu untuk meneruskan perlawanan ?
All I know is " Malaysia Boleh !"

ps:Indonesia is one hell of an opponent , there's no doubt about it . So please , do not make the comment box a Colosseum .